ضرورت حذف گاز گوگرد خروجی از ذوب آلومینیوم

folder_openدانش فنی
commentبدون دیدگاه

فلز آلومینیوم از جمله فلزات حافظ محیط‌ زیست به‌شمار می‌رود و کاربردی‌ترین فلز بعد از آهن است از خصوصیات آن می توان بهنسبت استحکام به وزن بالا،هدایت الکتریکی زیاد ، مقاومت به خوردگی و افزایش طول عمر اشاره کرد.

تولید آلومینیوم اولیه از منابع معدنی اثرات مخربی را به محیط زیست وارد می کند با این حال ارزش آلومینیوم برای حفظ محیط زیست تأثیرگذار است.

تولید هر کیلوگرم پروفیل آلومینیوم نیازمند انرژی الکتریکی نسبتاً بالایی است که آن را جزء پرمصرف‌ترین صنایع تولیدی فلزات قرار داده است.آلومینیوم خالص در دمای 660 درجه سانتی گراد ذوب می گردد.

در حین فرآیند تولید آلومینیوم، گازهای گلخانه‌ای خطرناکی تولید می‌شوند که اثرات مخربی در اکوسیستم می گذارد. از آن جمله، می‌توان به گازهای پرفلوئورکربن، گازهایی حاوی گوگرد مانند دی‌‌اکسید گوگرد اشاره کرد که می‌توانند وارد اتمسفر شوند.

در نتیجه نیاز است به استفاده از تکنولوژی‌های کارامد روی گازهای خروجی ذوب آلومینیوم برای حذف انتشار گازهای حاوی گوگرد و تولید سدیم سولفات.

مراحل ذوب آلومینیوم و حذف گاز گوگرد:

·             غبارگیری خشک آلومینا از گاز خروجی واحد ذوب

·             گاز خروجی از غبارگیر اولیه (خشک ) وارد غبارگیر مرطوب می‌شود.

·             ترکیبات حاوی سدیم و گوگرد در آب حل شده و ترکیبات سولفات (سدیم سولفات) را تشکیل می‌دهند.

·             محلول حاوی نمک‌های سولفات تا دمای جوش گرم می‌شود تا غلظت سولفات‌ها در آن افزایش یابد.

    ·             کریستال‌های سولفات سدیم در اثر سرمایش محلول نهایی راسبب می‌شوند که از طریق فناوری سانتریفیوژ و فیلترینگ از محلول جدا می‌شوند.

همچنین بخوانید:  نرده شیشه ایی-آلومینیومی (روش نصب)

 

 

مطالب مرتبط

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.

09127106787

× ارتباط از طریق واتس آپ